Sport, Forum, Zobacz

Wróć   Sport, Forum, Zobacz > Sporty indywidualne > Kulturystyka i Fitness > Odchudzanie
Tags: ,

Odpowiedz
 
LinkBack Narzędzia wątku Wygląd
REKLAMA

stare 22-03-2008   #1
Wyjadacz
 
Avatar Mielony
 
Zarejestrowany: Mar 2008
Skąd: Marklowice
Postów: 151


Piwka Panel Piwny:
Reputacja: 1
Mielony is an unknown quantity at this point
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do Mielony Wyślij wiadomość poprzez Skype™ do Mielony
Arrow HIIT - Optymalny trening do zrzucenia tłuszczu?

Witam,

zamieszczam drobny artykuł dot. badań nad HIIT'em.

HIIT
Optymalny trening do zrzucenia tłuszczu?
autor: James Krieger

artykuł przetłumaczony ze strony: [
Aby zobaczyć link załóż konto: zarejestruj sie



Kiedy intensywność ćwiczeń wzrasta, proporcja tłuszczy wykorzystanych jako substrat energetyczny zmniejsza się, podczas gdy proporcja węglowodanów wzrasta. Wskaźnik kwasów tłuszczowych pochodzących z komórek tłuszczowych także zmniejsza się wraz ze wzrostem intensywności ćwiczeń. To prowadzi do powszechnej rekomendacji, że niska-, średnia- intensywność i długi czas trwania ćwiczeń wytrzymałościowych są najbardziej korzystne dla utraty tłuszczu. To przekonanie nie bierze pod uwagę tego co się dzieje podczas potreningowego okresu "zdrowienia" (regeneracji); całkowity dzienny wydatek energii jest ważniejszy dla utraty tłuszczu niż przeważające paliwo wykorzystane podczas ćwiczeń. Jest to poparte przez badanie pokazujące nieznaczną różnice w traceniu tkanki tłuszczowej pomiędzy wysoką i niską intensywnością submaxymalną; ciągłe ćwiczenie, kiedy całkowity energetyczny wydatek na sesje ćwiczeń jest uważany za podobny. Badania Hicksona dalej popierają zdanie, że przeważające paliwo użyte podczas ćwiczeń nie gra roli w utracie tłuszczu; szczury biorące udział w wysoko intensywnym treningu sprinterskim osiągnęły znaczną redukcję tkanki tłuszczowej, pomimo faktu iż trening sprinterski opiera sie na ww jako źródle paliwa.
Niektóre badania sugerują, że wysoka intensywność ćwiczeń jest bardziej korzystna dla utraty tkanki tłuszczowej niż niska i średnia intensywność ćwiczeń. Pacheco Sanchez i inni zaobserwowali wyraźniejszą utratę tłuszczu u szczurów, które ćwiczyły z wysoką intensywnością w porównaniu ze szczurami ćwiczącymi z niską intensywnością, pomimo iż obie grupy wykonały równorzędną pracę. Bryner zaobserwował znaczną stratę tkanki tłuszczowej w grupie, która ćwiczyła z wysoką intensywnością- 80- 90% maxymalnego tętna, podczas gdy nieznaczne zmiany w tkance tłuszczowej, zostały zaobserwowane u grupy z niską intensywnością, która ćwiczyła w tempie 60-70% maxymalnego tętna; istniała nieznaczna różnica w całkowitej wykonanej pracy pomiędzy obiema grupami. Zaobserwowano, że osoby które regularnie biorą udział w wysoko intensywnych ćwiczeniach mają mniej grubych fałd skórnych i mniejszy stosunek obwodu pasa do bioder (WHRs waist-to-hip-ratios) niż osoby, które uczestniczyły w ćwiczeniach o mniejszej intensywności. Po analizie kowalencyjnej wykonanej w celu zlikwidowania efektu całkowitego wydatku energetycznego na fałdy skórne i WHRs, znaczna różnica pozostała pomiędzy ludźmi, którzy wykorzystywali wysoką intensywność ćwiczeń, a ludźmi, którzy wykorzystywali niższą intensywność ćwiczeń.

Tremblay i inni wykorzystali bardziej godne uwagi badania, które pokazują, że wysoko-intensywne ćwiczenie, specjalnie przerywane, ponad maxymalne ćwiczenie, jest najbardziej optymalne dla utraty tłuszczu. Badani brali udział albo w wytrzymałościowym programie treningowym (ET) przez 20 tygodni, albo w wysoko-intensywnym przerywanym treningu (HIIT) przez 15 tygodni. Średni koszt energetyczny (zużycie energii) treningu ET wynosił 120,4 MJ, podczas gdy treningu HIIT 57.9 MJ. Spadek podskórnych fałdów tłuszczowych był większy w grupie HIIT niż w grupie ET pomimo dramatycznie niższego kosztu energetycznego na treningu HIIT. Zmniejszenie fałd skórnych w grupie HIIT było 9 razy większe niż w grupie ET.

Kilka wyjaśnień większej utraty tłuszczu osiągniętej dzięki HIIT. Po pierwsze, olbrzymia grupa dowodów pokazuje, że wysoko-intensywne treningi, zwłaszcza przerywane przynoszą w efekcie znacznie większe potreningowe wydatki energetyczne i spalanie (wykorzystanie) tłuszczu niż nisko-, albo średnio- intensywne treningi. Inne badania pokazały znacznie podniesione stężenie wolnych kwasów tłuszczowych (FFA) we krwi albo wzrost spalania (wykorzystania) tłuszczy podczas regeneracji po treningu (który był formą HIITa).

Rasmussen zauważył, że wyższa intensywnosć ćwiczeń skończyła się większym osłabieniem karboksylazy acetyl-CoA (ACC), które prowadziło do większej oksydacji FFA po treningu ponieważ ACC jest inhibitorem oksydacji FFA. Tremblay i inni odkryli, że HIIT znacznie bardziej zwiększa aktywność mięśniowej dehydrogenezy 3-hydrokoacyl- koenzym A (wyznacznik aktywności betta oksydacji) niż ET. Ostatecznie większość z badań odkrywa, że wysoko-intensywny trening powstrzymuje apetyt bardziej niż niższa intensywność i redukuje intensywne spożycie tłuszczy nasyconych.

Ogólnie, dowody wskazują na to, że HIIT jest najbardziej efektywną metodą utraty tłuszczu. Jakkolwiek, HIIT niesie ze sobą większe ryzyko kontuzji i przetrenowania, oraz jest fizycznie i psychologicznie wymagający, niska i średnia intensywność stosowana ciągle podczas ćwiczeń jest najlepszym wyborem dla osób, które są nieumotywowane albo mają przeciwwskazania do intensywnych ćwiczeń.
Mielony jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem

stare 22-03-2008   #2
Wyjadacz
 
Avatar Tr(an)S.
 
Zarejestrowany: Mar 2008
Skąd: Zion
Postów: 330


Piwka Panel Piwny:
Reputacja: 1
Tr(an)S. is an unknown quantity at this point
Domyślnie

Ciekawe, przydało by mi się zrzucić trochę tłuszczu przynajmniej na brzuchu...
Ale lepiej tłuszcz zamienić w mięśnie

pzdr.
Tr(an)S. jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem

stare 22-03-2008   #3
Wyjadacz
 
Avatar Mielony
 
Zarejestrowany: Mar 2008
Skąd: Marklowice
Postów: 151


Piwka Panel Piwny:
Reputacja: 1
Mielony is an unknown quantity at this point
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do Mielony Wyślij wiadomość poprzez Skype™ do Mielony
Domyślnie

No tak... Ale zeby miec krateczki, to nie starczy wyrobić sobie mięśni, trzeba także troche schudnąć
Mielony jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem

stare 22-03-2008   #4
Wyjadacz
 
Avatar Tr(an)S.
 
Zarejestrowany: Mar 2008
Skąd: Zion
Postów: 330


Piwka Panel Piwny:
Reputacja: 1
Tr(an)S. is an unknown quantity at this point
Domyślnie

Tak, ale tłuszcz wiele daje, z czegoś w końcu muszą te mięśnie powstać
Poza tym przy ćwiczeniach wytwarzasz pot i spalasz ten tłuszcz
Tr(an)S. jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem

stare 23-03-2008   #5
Wyjadacz
 
Avatar Mielony
 
Zarejestrowany: Mar 2008
Skąd: Marklowice
Postów: 151


Piwka Panel Piwny:
Reputacja: 1
Mielony is an unknown quantity at this point
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do Mielony Wyślij wiadomość poprzez Skype™ do Mielony
Domyślnie

Ale jeśli ma się tłuszczu za dużo, to trzeba sie go pozbyc w jakis inny sposob

A to jest chyba jasne, ze kaloryfer łatwiej zrobić z tłuszczu niż z chudzielca xD

Pozdrawiam
Mielony jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem

stare 07-04-2008   #6
...::Przyjaciel forum::...

 
Avatar Mara
 
Zarejestrowany: Apr 2008
Skąd: Biłgoraj
Postów: 760


Piwka Panel Piwny:
Reputacja: 3
Mara is an unknown quantity at this point
Domyślnie

Kod:
Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą wiadomość.


hehe dobre

Nie uda ci sie to zrobic z prostej przyczyny bo tk.tłuszczowa i miesna, sa osobnymi tkankami i nie da sie przerobic jedna w druga

Mara jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem

stare 07-04-2008   #7
Wyjadacz
 
Avatar Mielony
 
Zarejestrowany: Mar 2008
Skąd: Marklowice
Postów: 151


Piwka Panel Piwny:
Reputacja: 1
Mielony is an unknown quantity at this point
Wyślij wiadomośc poprzez ICQ do Mielony Wyślij wiadomość poprzez Skype™ do Mielony
Domyślnie

Racja, ale napewno latwiej zrobic kaloryfer jak sie ma troche tlusczu
Mielony jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem

stare 08-04-2008   #8
Guest
 
Zarejestrowany: Mar 2008
Postów: 41


Piwka Panel Piwny:
Reputacja: 1
MateuszD is an unknown quantity at this point
Domyślnie

Kod:
Zarejestruj się aby zobaczyć ukrytą wiadomość.
Nie rozumiem... Troche jasniej moze
MateuszD jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem

stare 08-04-2008   #9
...::Przyjaciel forum::...

 
Avatar Mara
 
Zarejestrowany: Apr 2008
Skąd: Biłgoraj
Postów: 760


Piwka Panel Piwny:
Reputacja: 3
Mara is an unknown quantity at this point
Domyślnie

raczej odwrotnie ;] bo miesnie ci urosna ale beda sie kryly pod warstwa tluszczu i co ci z tego kaloryferka ...

najlepiej nie miec nic tluszczu to nie cwiczac naawet widac " maly kaloryferek"
Mara jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem

stare 18-01-2018   #10
Zaklimatyzowany
 
Zarejestrowany: Sep 2017
Postów: 49


Piwka Panel Piwny:
Reputacja: 1
Olaaa90 is an unknown quantity at this point
Domyślnie

Najlepiej trenować z trenerem. Długo próbowałam na własną rękę, ale nic z tego nie wychodziło. Ja swojego trenera znalazłam tutaj
Aby zobaczyć link załóż konto: zarejestruj sie

Olaaa90 jest nieaktywny   Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
Nie możesz zakładać nowych tematów
Nie możesz pisać wiadomości
Nie możesz dodawać załączników
Nie możesz edytować swoich postów

BB Code jest Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony
Skocz do Forum

Ranking stron internetowych, dobre, fajne, najlepsze strony www, darmowe statystykiFajne forum dyskusyjne - ranking forum. Najlepsze fora.
TOPLISTA. Najlepsza toplista. Ranking.

Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 09:10.


Powered by vBulletin® Version 3.7.4
Copyright ©2000 - 2019, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.2.0